زنان باردار

دوران حاملگی

زنان باردار

دوران حاملگی

کارهایی که در دوره بارداری باید انجام دهیم

کلمات کلیدی

چگونه بطور طبیعی

موهای ناخواسته

رابطه جنسی

بهترین راههای طبیعی برای چاق شدن صورت چیست

چگونه با روش های خانگی چین و چروک دور چشم را از بین ببریم

چگونه با روش های خانگی ریزش مو را درمان کنیم

دلایل رشد موهای زائد در صورت چیست

علت رشد موهای زائد چیست و چطور درمان می شود

چگونه با ماسک خانگی موهای زائد را ازیین ببریم

راه های درمان خارش پوست سر چیست

علت خارش پوست کف سر چیست

چطور موهای خشک را به روش خانگی درمان کنیم

علل ریزش مو چیست و چرخه رشد مو به چه صورت است

نوشیدنی‌های تقویتی

صورتمان در تابستان چه غذاهایی بخوریم

سویا و مشتقاتش

سلامت پوستمان

روغن‌های گیاهی

روغن کلزا

برای جلوگیری از ایجاد لک ببر روی پوست

اشعه ماورای بنفش

آنتی اکسیدان‌ها

و برای جوان سازی و شاداب کردن پوست چکار کنیم

ماسک و خشک شدن

جوان سازی و شاداب کردن

برای اینکه ماسکها روی پوست بهتر تاثیر بگذارند

با هم مخلوط کرده

ویتامین‌ ای و سی

و برای روشن شدن پوست چکار کنیم

نوشیدن آب انبه

  • ۰
  • ۰

 

بارداری در زندگی هر خانمی یکی از ویژه ترین دوره ها میباشد که هم شادی دارد و هم دردسر.دردسر به این معنا که باید خانم ها مراقبت های شدید از خودشان در این دوران بنمایند.

کنترل فشار خون فشار خون در بارداری افزایش فشار خون در دوران بارداری

از خطرناک ترین مشکلات در این دوران افزایش فشار خون میباشد و تحقیقات دانشمندان نشان دهنده این است که شش تا هشت درصد خانم های باردار افزایش فشار خون را تجربه میکنند.

فشار خون بالا در بارداری یا HYPERTENSION فشار خون بالای ۱۴۰ بر ۹۰ mm Hg را می گویند. اگر فشار خون بالا بعد از ۲۰ هفته از حاملگی همچنان ادامه یابد سبب ایجاد حالت پره کلامپسی یا مسمومیت حاملگی می شود.

افزایش فشار خون در دوران بارداری چیست؟

برطبق موسسه ی ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) چندین دلیل محتمل برای فشار خون بالا در بارداری وجود دارد. علت فشار خون بالا در بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

اضافه وزن داشتن یا چاقی
• کم تحرکی
• سیگارکشیدن
• نوشیدن الکل
• اولین حاملگی
• سابقه خانوادگی بیماریهای کلیوی ، پره کلامپسی، یا فشار خون بالای مزمن
• حاملگی چند قلویی
• سن بالای ۴۰
• بارداری کمکی مانند IVF

زنانیکه برای اولین باردار شده اند، در خطر ابتلا به فشار خون می باشند. خوشبختانه، ادامه ی بارداری با همان همسر احتمال بروز این شرایط را کاهش می دهد. زنانیکه چند قلو باردار هستند به احتمال زیادتری فشار خون بالا خواهند داشت زیرا جسمشان استرس بیشتری برای بارداری متحمل می شود.

سن مادر نیز فاکتور دیگری است؛ بطوریکه زنان باردار بالای ۴۰ سال در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بر طبق اعلام انجمن آمریکا برای داروهای باروری، استفاده از تکنولوژی بارداری کمکی مانند IVF در طی پروسه ی حاملگی احتمال ایجاد فشار خون بالا در بارداری را افزایش می دهد.

 

افزایش حجم خون و باریک شدن عروق خونی می تواند منجر به فشارخون بالا شود. فشارخون بالا در دوران بارداری، مشکلاتی جدی از جمله کاهش جریان خون به جفت، جداشدن ناگهانی جفت، زایمان زودرس و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را به دنبال دارد. همچنین در دوران بارداری برای کاهش فشارخون بالا می توانید از مراحل زیر پیروی کنید.
 
مرحله اول
با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنید. برخی از داروها می توانند موجب افزایش فشارخون شوند. همچنین ممکن است پزشک داروهای جایگزینی برای شما تجویز کند یا تشخیص دهد که باید تا بعد از زایمان از مصرف آن ها پرهیز شود.
 
مرحله دوم
مصرف موادغذایی سرخ شده را حذف یا محدود کنید. مصرف مداوم موادغذایی سرخ شده یا موادغذایی آغشته به روغن فراوان می تواند باعث رسوب این روغن ها در عروق شود که باریک شدن مسیر جریان خون و در نتیجه افزایش فشارخون را به دنبال دارد. بنابراین در صورت مصرف موادغذایی سرخ شده، غذای خود را با استفاده از سبزیجات تازه متعادل کنید. برای نمونه مصرف مرغ سرخ شده به همراه سالاد به جای سیب زمینی سرخ شده توصیه می شود.
 
مرحله سوم
بر میزان نمک دریافتی خود نظارت داشته باشید. محدودیت روزانه برای مصرف نمک ۲۴۰۰ میلی گرم است، هر چند کاهش مصرف نمک به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز باعث پایین آمدن فشارخون بالا می شود. همچنین موادغذایی فرآوری شده، فست فودها و حتی برخی از نوشیدنی های ورزشی میزان بالایی سدیم دارند.
 
مرحله چهارم
حفظ وزن سالم و افزایش فعالیت جسمی توصیه می شود. تقویت قلب و سیستم قلبی-عروقی باعث افزایش توانایی بدن در پمپاژ موثرتر خون خواهد شد. در مورد به کارگیری روش های بالقوه و اطمینان از ایمن بودن آنها برای بدن خود و کودک با پزشک مشورت کنید.
 
مرحله پنجم
از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل اجتناب کنید. استعمال سیگار و مصرف الکل به قلب و سیستم جریان خون فشار و استرس وارد کرده که برای کودک خطرناک و مضر است.
 
مرحله ششم
میزان پتاسیم دریافتی خود را با مصرف مکمل های غذایی یا مصرف موادغذایی غنی از پتاسیم افزایش دهید. دریافت ۲۰۰۰ میلی گرم پتاسیم از طریق مکمل های غذایی توصیه می شود. همچنین موادغذایی غنی از پتاسیم شامل موز، آب پرتغال، آووکادو، طالبی، گوجه فرنگی و مرغ است.
 
مرحله هفتم
یادگیری روش های آرامش بخشی از جمله تمرینات تنفسی یا یوگا برای کاهش سطوح استرس و کمک به تثبیت فشارخون توصیه می شود. تمرینات تنفسی می تواند در کاهش استرس، اضطراب و ایجاد آرامش موثر باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی