زنان باردار

دوران حاملگی

زنان باردار

دوران حاملگی

کارهایی که در دوره بارداری باید انجام دهیم

کلمات کلیدی

چگونه بطور طبیعی

موهای ناخواسته

رابطه جنسی

بهترین راههای طبیعی برای چاق شدن صورت چیست

چگونه با روش های خانگی چین و چروک دور چشم را از بین ببریم

چگونه با روش های خانگی ریزش مو را درمان کنیم

دلایل رشد موهای زائد در صورت چیست

علت رشد موهای زائد چیست و چطور درمان می شود

چگونه با ماسک خانگی موهای زائد را ازیین ببریم

راه های درمان خارش پوست سر چیست

علت خارش پوست کف سر چیست

چطور موهای خشک را به روش خانگی درمان کنیم

علل ریزش مو چیست و چرخه رشد مو به چه صورت است

نوشیدنی‌های تقویتی

صورتمان در تابستان چه غذاهایی بخوریم

سویا و مشتقاتش

سلامت پوستمان

روغن‌های گیاهی

روغن کلزا

برای جلوگیری از ایجاد لک ببر روی پوست

اشعه ماورای بنفش

آنتی اکسیدان‌ها

و برای جوان سازی و شاداب کردن پوست چکار کنیم

ماسک و خشک شدن

جوان سازی و شاداب کردن

برای اینکه ماسکها روی پوست بهتر تاثیر بگذارند

با هم مخلوط کرده

ویتامین‌ ای و سی

و برای روشن شدن پوست چکار کنیم

نوشیدن آب انبه

  • ۰
  • ۰

 

 

عوارض تزریق فیلر لب

بیشتر فیلر‌ها از کلاژن (Collagen) یا هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) ساخته شده اند که مستقیم به لب تزریق می‌شود و حجم و اندازه‌ی آن را افزایش می‌دهد.

برترین‌ها: با محبوب شدن سلبریتی‌هایی مانند کایلی جنر، تعداد افرادی که لب‌هایشان را با فیلر‌های موقت پر می‌کنند به شدت افزایش پیدا کرده است. اگرچه فیلر‌های لب همیشگی نیستند، استفاده از آن‌ها همچنان تصمیمی سخت و بزرگ است و قبل از این عمل باید تصمیماتی قاطعانه و درست گرفته شوند. برای همین مقاله‌ای که در آن از متخصص زیبایی در حوزه تخصصی لب (و برنامه‌ی Body Shockers) دکتر Esho سوال شده است که فیلر لب چگونه است افراد قبل از انجام فیلر لب چه مسایلی را باید بدانند را در ادامه آورده ایم.

فیلر لب چیست؟ مزایا و عوارض تزریق فیلر لب

فیلر لب چیست و از چه ماده‌ای ساخته شده است ؟

بیشتر فیلر‌ها از کلاژن (Collagen) یا هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) ساخته شده اند که مستقیم به لب تزریق می‌شود و حجم و اندازه‌ی آن را افزایش می‌دهد. کلاژن به صورت خالص به لب تزریق می‌شود که باعث حجم دادن به آن می‌شود، در حالی که هیالورونیک اسید نه فقط لب را پر می‌کند، بلکه آب را نیز در داخل لب گیر می‌اندازد تا لب حالتی طبیعی به خود بگیرد زیرا حالت هیدروفیل یا آبدوست دارد .

بهترین برند فیلر لب کدام است ؟

فیلر‌های زیادی در بازار وجود دارند که هرکدام از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای لب‌ها دوتا از بهترین محصولات این برند از Juvederm Vycross هستند که Vobella برای داشتن فیلری اندک و طبیعی و Volift برای لب‌هایی برجسته بهترین انتخاب هستند البته باید بگوییم که رستیلن و ژوویدرم هم که از هیالورونیک اسید ساخته شده اند هم از محبوبیت خاصی برخوردارند.

مزایای تزریق فیلر لب

پروتز یا تزریق فیلر باعث می‌شود تا شما لب‌های حجیم‌تر و متقارن‌تری داشته باشید. تزریق فیلرهای موقتی پوستی انعطاف‌پذیر هستند و با گذر زمان تغییر می‌یابند و می‌توانید متناسب با سلیقه خود ظاهر آن را تغییر دهید بدون این که نیاز به جراحی پیدا کنید. همچنین این روند به عنوان یک راهکار برای لبخند لثه هم به کار می‌رود و می‌توان از طریق حجم‌دهی به لب بالا از ظاهر شدن لثه‌ در هنگام خندیدن جلوگیری نمود.

فیلر لب چیست؟ مزایا و عوارض تزریق فیلر لب

چه افردی می‌توانند از فیلر استفاده کنند؟

پروتز لب در حال حاضر یک روش درمانی بسیار محبوب در بین افراد به شمار می رود. چه زن و چه مرد فرقی نمی‌کند هر کسی که لب‌های خیلی کوچک و باریکی دارد یا صرفا می‌خواهد زیبایی طبیعی لب‌هایش را تقویت نماید، می‌تواند از مزایای تزریق فیلر بهره‌مند شود. گاهی ممکن است برخی افراد لثه‌های خود را به هنگام خندیدن بپوشانند که می‌توانند از تزریق فیلر استفاده می‌کنند زیرا با این کار هم حجم لب‌های خود را افزایش می دهند هم از طریق بزرگ‌ شدن لب‌ها لثه‌های خود را به هنگام خندیدن می‌پوشانند و اعتماد به نفس خود را بدست می‌آورند.

هر لب، چقدر فیلر نیاز دارد؟

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اکثر افراد به آن واقف نیستند،  این است که درشت و پر شدن لب‌ها به طوری که دوست دارند نباید لزوما یک شبه اتفاق بیفتد. اگر لب خیلی باریکی دارید و می‌خواهید که لب‌های درشت، ولی طبیعی داشته باشید، به چند جلسه و خب هزینه کردن بیشتری نیاز دارید. 

 

فیلر لب چیست؟ مزایا و عوارض تزریق فیلر لب

آیا تزریق فیلر لب دردناک است؟

بستگی دارد که دکتر متخصص از چه بی حس کننده‌ای استفاده کند، من شخصا از بی حس کننده‌های دندانپزشکی استفاده می‌کنم که بیمارم هیچ چیز را حس نکند، اما برخی از پزشکان از ژل بی حس کننده در مرزهای ورمیلیون یا اطراف دهان استفاده می‌نمایند که می‌تواند باعث ناراحتی مراجع شود.

سوالاتی که قبل از تزریق فیلر باید پرسیده شود؟

اگر قصد تزریق ژل دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که نسبت به انتخاب برند ژل یا موارد این چنینی ارجحیت دارد. اول از همه باید کلینیک مناسبی را انتخاب کنید. کلینیکی که مجوزهای لازم را داشته باشد و از تیم درمانی مجربی بهره ببرد. سپس باید ببینید که آیا تزریق ژل بهترین روش جوانسازی پوست برای شماست یا خیر. وضعیت پوست، سن، سابقه‌ی تزریق ژل یا بوتاکس، سلامت عمومی، مصرف دخانیات و داروهای مختلف از جمله مواردی هستند که باید بررسی شوند. توضیحات کامل در جلسه‌ی حضوری توسط پزشک متخصص باید به شما ارائه شوند.

نکات مهم که در حین تزریق فیلر لب باید رعایت شود

اخیرا تعداد مراجعینی که قبلا تزریق ژل لب انجام داده اند وناراضی هستند زیاد شده اند. پس باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید

  • فرم لب بایستی به سایز اولیه، ابعاد صورت انتخاب شود و طبیعی باشد.
  • تزریق دوطرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی صحیح نیست .
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • در برخی مراجعین قبل از تزریق نیاز به اصلاح حجم چانه وجود دارد.
  • مارک ژل و کیفیت برند آن و تبحر و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار اهمیت دارد.

ماندگاری فیلر لب

یکی از مواردی که در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. تزریق ژل روشی موقتی و غیر دائمی است. البته در گذشته ژل های دائمی بسیار رواج داشت که به دلیل عوارض بسیار در حال حاضر مورد استفاده قرار نمیگیرند و ژل های موقت برای افزایش حجم لب بهترین گزینه هستند. ماندگاری ژل لب به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  • تکنیک پزشک
  • مراقبتهای پس از تزریق
  • نوع و برند ژل
  • ژنتیک

شرایط لب‌ها بعد از تزریق فیلر

اگر به صورت عالی و حرفه‌ای انجام شود، هیچ احساس غیرطبیعی بودن یا تفاوتی با لب طبیعی نباید ایجاد کند. کلید داشتن لب‌هایی پر و طبیعی این است که لایه لایه روی هم ساخته شود. درست بعد از انجام تزریق، لب‌ها اندکی ورم می‌کنند و بعد از حدود ۲۴ ساعت تورم می‌خوابد و می‌توانید نتیجه نهایی را ببینید.

 

 

میزان ورم و کبودی در هر فرد متفاوت است در بسیاری از افراد فقط به مقداری ورم خلاصه می شود و برای اندکی از افراد، کبودی نیز اتفاق می افتد، میزان کبودی ممکن است تا روز دوم هم افزایش یابد، اما پس از گذشت چند روز رفته رفته کاهش می‌یابد و در نهایت تا دو هفته از بین می رود.

بعد از تزریق فیلر چه غذاهایی نخوریم؟

  • تا ۲۴ ساعت بعد برای جلوگیری از بروز عوارض به هیچ وجه مایعات داغ نخورید زیرا باعث افزایش جریان خون و افزایش کبودی و تورم می شود.
  • برای رفع کبودی و خارش بستنی میل کنید تا تاثیرات آن باعث تسریع روند مراقبت شود.
  • برای کاهش تورم آب نسبتا خنک بنوشید؛ زیرا آب باعث جلوگیری از پیشرفت تورم می‌شود و نباید لب‌های شما بعد از تزریق طعم خشکی را بچشند.
  • از مصرف نمک به مقدار زیاد خودداری کنید، نمک به سرعت باعث کم آبی می‌شود و می‌تواند در خشکی لب‌ها موثر باشد.
  • مصرف خوراکی‌های ترش و اسیدی مانند آب لیمو و پرتقال به هیچ وجه در چند روز ابتدایی توصیه نمی‌شود. اسید موجود در این میوه ها باعث سوزش و حساسیت‌ می‌شود .

فیلر لب چیست؟ مزایا و عوارض تزریق فیلر لب

آیا تزریق فیلر لب عوارضی دارد؟

این موضوع به ماده‌ی فیلر مربوطه بستگی دارد، حدود ۱ الی ۳ درصد احتمال واکنش آلرژیک به کلاژن وجود دارد، اما به هیالورونیک اسید این اتفاق به شدت نادر است و اکثر پزشکان از فیلر‌های هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند که ماندگاری بیشتری نسبت به بیشتر فیلر‌های کلاژنی دارد. 

 آیا امکان تخلیه فیلر لب وجود دارد؟

یکی از مزایای استفاده از فیلر هیالورونیک اسید نسبت به کلاژن این است که HA به راحتی توسط آنزیم هیالورونیداز (Hyaluronidase) قابل حذف کردن است؛ بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید به راحتی قابل درمان است.

چگونه بهترین پزشک متخصص فیلر لب را بیابیم؟

جستجو کردن کلید اصلی ماجرا است. حتما صلاحیت‌های پزشک مورد نظر را به صورت کامل بخوانید و از وبسایت‌های مخصوص در این زمینه استفاده کنید. جستجو و سوال پرسیدن زیاد، بهترین راه برای یافتن هستند!

  • ۰۱/۱۱/۱۱
  • زری مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی